NAUJA Globalios pasaulio problemos – ekologinės katastrofos, klimato atšilimas, miškų kirtimas ir vandenynų tarša skatina žmoniją imtis priemonių mažinti atliekų kiekį, skatinti atsakingą vartojimą ir kas itin aktualu – ugdyti aplinkosauginį sąmoningumą. Svarbu jau nuo ankstyvo amžiaus mokyti tvarumo principų ir per meną, kūrybiškumą, medžiagų pasirinkimą ir jų antrinį panaudojimą pritaikyti šiuos principus praktiškai. Dalyvaudami šioje edukacinėje programoje sužinosite, kaip iš senų knygų ir kitų spaudinių sukurti įvairius meninius objektus, kuriais galėsite papuošti namus, panaudoti savo šventėse ar įteikti kaip rankų darbo dovaną. Tuo pačiu tai padės jums giliau suprasti
ekologijos svarbą ir įkvėps priimti tvaresnius sprendimus kasdieniame gyvenime (iliustracijos šaltinis:https://www.allthingspaper.net/2017/12/8-paper-artists-who-make-highly.html ).
Šią programą dalyvių grupės gali užsisakyti tel.: +370 451 42125. Užsiėmimus veda Žilpamūšio kaimo bibliotekos neformalaus ugdymo organizatorė Aelita Rupkutė.
Edukacinis užsiėmimas skirtas vaikams nuo 6 metų, tinka jaunimui ir suaugusiems, vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų, šeimoms, ugdymo specialistams. Priimamos 10-15 dalyvių – vaikų grupės ir 10 dalyvių – suaugusiųjų grupės (dalyvių skaičių galima derinti su edukatoriumi). Paslauga yra nemokama. Vidutiniška užsiėmimo trukmė – 30-70 minučių (priklauso nuo dalyvių amžiaus ir gebėjimų). Renginio vieta – Žilpamūšio kaimo biblioteka, Vileišių g. 10, Žilpamūšis, Pasvalio rajonas. Turint reikalingas priemones, edukacinę programą galima vykdyti kitose bibliotekose, ikimokyklinio ugdymo įstaigose, mokyklose, bendruomenėse. Laiką pasirenka užsiėmimų dalyviai, suderinę su programos rengėju.
Programos tikslas:
Skatinti tvarumo ir atsakingo vartojimo idėjas, per meno objektus, sukurtus iš senų spaudinių, ugdyti kūrybiškumą, atskleisti antrinio daiktų panaudojimo potencialą bei suteikti praktinių žinių kuriant naujus, estetiškai patrauklius daiktus.
Programos uždaviniai:
1. Surengti diskusiją apie senų knygų kaip atliekų problemą ir jos poveikį aplinkai, pabrėžiant tvaraus vartojimo svarbą.
2. Supažindinti su įvairiais sėkmingais senų knygų antrinio panaudojimo pavyzdžiais ir keliomis efektyviomis senų knygų perdirbimo ar transformavimo technikomis.
3. Įkvėpti kūrybinių dirbtuvių dalyvius imtis iniciatyvos ir pradėti tvariai naudoti senus spaudinius savo kasdienybėje, kuriant įvairius meno objektus.
4. Skatinti idėjų apie tvarų vartojimą generavimą ir dalinimąsi tarp dalyvių, meno objektų kūrybos tęstinumą.