Ar pastebėjote bibliotekos duris puošiantį išskirtinį ženklą – spalvotą dėlionę „Biblioteka visiems“? Skirtingos elementų spalvos ir jų susijungimas rodo gebėjimą priimti vieniems kitus nepaisant mūsų skirtumų, įvairumo bei simbolizuoja tai, jog biblioteka atvira ir draugiška įvairią negalią turintiems žmonėms, skatina toleranciją ir pritaiko savo erdves bei paslaugas visiems žmonėms.
Viena iš veiklų, padedančių vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų ar kalbos ir komunikacijos sunkumų – edukacinė programa „Sensoriniai skaitymai vaikams“. Tai garsiniai istorijų skaitymai, pasitelkiant sensorines priemones –
įvairius daiktus, objektus, instrumentus ir pojūčius – regą, klausą, lytėjimą, uoslę, skonį, taip pat žaidimus ir pokalbius su tėvais (globėjais, auklėtojais). Skaitymai vedami pagal N. Kinnear knygą „Kaip kiškis mokėsi drąsos“ ir E. Mieželaičio poemėlę „Zuikis Puikis“.
Šią programą dalyvių grupės gali užsisakyti tel.: +370 659 06305. Užsiėmimus veda Vaikų erdvės specialistės Rasa Milerienė ir Dalia Šedienė.
Sensoriniai skaitymai skirti 4-12 m. vaikams ir vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimą arba kalbos ir komunikacijos sunkumų, šeimoms, ugdymo specialistams. Priimamos 5-15 dalyvių grupės (dalyvių skaičių galima derinti). Paslauga yra nemokama. Vidutiniška skaitymų trukmė – 30 min. Renginio vieta – Pasvalio Mariaus Katiliškio viešosios bibliotekos Kūrybos ir edukacijų erdvė, IV a. Laiką pasirenka užsiėmimų dalyviai, suderinę su programos rengėju.
Programos tikslas – pasitelkiant pojūčius (regą, klausą, lytėjimą, uoslę, skonį) ir sensorines priemones (taktilines, vizualines) perteikti teksto prasmę taip, kad vaikas gebėtų suprasti pasakojimą.
Uždaviniai:
1. Panaudojant įvairias vizualines, taktilines ir kitokias sensorines priemones, kuo vaizdingiau perteikti pasakojimą.
2. Supažindinti vaikus su įvairiais išoriniais dirgikliais, gamtos reiškiniais, buities reikmenimis, siekti, kad kartu su veikėjais išgyventų pasakojimo įvykius.
3. Atverti knygų skaitymo malonumą, plėsti vaikų pažinimo akiratį, turtinti žodyną, lavinti sensorinius pojūčius ir gerinti bendravimo įgūdžius.