Edukacinės programos

Visas edukacines programas galima laisvai naudoti ir pritaikyti savo poreikiams

Edukacinės programos sukurtos projekto „Pasvalio Mariaus Katiliškio viešoji biblioteka – skaitmeninės kompetencijos centras“ lėšomis

Ieškok ir atrask Pasvalioje...

  pasvalia  Pasvalys – Svalia – Pasvalia... Užsuk į Pasvalio Mariaus Katiliškio viešąją biblioteką, pasinerk į virtualią erdvę ir sužinok, kokie turtai slypi Pasvalio krašte. Čia tave supažindins su internetine svetaine www.pasvalia.lt, kurioje pasivaikščiosi po interaktyvų kultūros paveldo objektų žemėlapį ir interaktyvią laiko juostą, išbandysi mobilų PASVALIOS e. gidą, susirungsi žaidime „Surask ir pažink Pasvalio rajono kultūros paveldo nekilnojamuosius objektus“ , išspręsi „Įdomybių testą apie Pasvalio kraštą“. Ir dar - praktiškai išbandysi skaitmeninį instrumentą – skenerį, kurio pagalba Pasvalioje atsiranda nauji istoriniai ir kultūriniai objektai. Tapk istorijos tyrinėtoju, ir ne tik savo krašto, bet ir savo giminės ar šeimos šaknų atradėju...

Skaityti daugiau...

Gyveno senelis ir bobutė: vaikams apie tremtį

tremtis keisKaip papasakoti vaikams apie skaudžias istorines suaugusiųjų patirtis? Kaip perteikti žinias, kad jos paliestų širdį ir kartu mokytų rimtų dalykų? Vienas iš būdų – garsios lietuvių režisierės Giedrės Beinoriūtės sukurtas dokumentinis animacinis filmas „Gyveno senelis ir bobutė“. Tai pasakojimas apie trėmimus per vienos šeimos – režsierės senelių gyvenimo istoriją. Ji pasakojama mažos mergaitės – anūkės balsu, labai asmeniškai, pasitelkiant pasakos žanrą. Filme naudojamos fotografijos iš asmeninio archyvo, animaciniai ir kino kronikų intarpai. Ką reiškė tremtyje gyvenantiems vaikams rasti siuntiniuose

Skaityti daugiau...

Nesibaigianti vaikystės šalis

nesibaigianti vaikystės šalis

 Programa skirta priešmokyklinio amžiaus vaikams, 1–5 klasių mokiniams, pedagogams, auklėtojams, kitiems suaugusiems, susijusiems su vaikų mokymu ir auklėjimu, skaitymo skatinimo specialistams.

 Ji skirta supažindinti vaikus bei jų ugdymu užsiimančius suaugusiuosius su knygos, skaitymo ir žaidimų įtaka švedų rašytojos Astridos Lindgren gyvenime ir kūryboje. Pasakojimą iliustruoja autentiškos skaidrės ir video įrašas iš Astridos Lindgren parko Švedijoje, lietuviškai įgarsinta animacija. Knygos suteikia ne tik skaitymo džiaugsmą, moko, bet ir kviečia žaisti, judėti, tobulėti, kurti patiems. Programos dalyviai skatinami domėtis savo tėvų, senelių vaikystės žaidimais, pirmosiomis knygomis. Programos metu vaikai išbando įdomesnius judriuosius žaidimus arba meninę veiklą.

Skaityti daugiau...

Apie meškiukus

APIE MEŠKIUKUS

 Programa skirta priešmokyklinio amžiaus vaikams, 1–5 klasių mokiniams, pedagogams, auklėtojams, tėvams, kitiems suaugusiems, susijusiems su vaikų mokymu ir auklėjimu, skaitymo skatinimo specialistams.

 Šia edukacine programa siekiama meninių užsiėmimų, žaislų, žaidimų, pažintinės medžiagos pagalba ugdyti vaiko asmenybę, kūrybinius ir fizinius gebėjimus, norą daugiau sužinoti; skatinti vaikus mąstyti, kurti, reikšti savo mintis ir jausmus, išmokti rišliai pasakoti, skaityti knygas. Ji supažindina programos dalyvius su žaislų (pliušinių meškiukų) istorija, vieta ir reikšme vaiko gyvenime; pristato įdomią faktografinę ir kolekcinę medžiagą. Į programą įeina lietuviškai įgarsinta animacija, kūrybinis užsiėmimas arba judrieji žaidimai. Pagamintą darbelį vaikai pasiima su savim į namus.

Skaityti daugiau...

Planšetinių kompiuterių panaudojimo galimybės: komiksai ir skaitmeninė fotografija

  Dalyviai: 5–9 klasių mokiniai, bibliotekininkai, pedagogai, kiti suaugusieji, susiję su vaikų mokymu ir ugdymu. Esant pageidavimui, programoje gali dalyvauti ir mokinių tėvai, kiti suaugusieji, norintys išmokti naudotis planšetiniais kompiuteriais.

  Tikslas: supažindinti vartotojus su mobiliųjų įrenginių (planšetinių kompiuterių) įvairove, panaudojimu ugdymo procese, praktiškai išmėginti paprastą jų naudojimą, greitą darbą, rengiant nuotraukų albumus bei kuriant komiksus.

Skaityti daugiau...

QR kodai versle

  Programa skirta jauniesiems verslininkams ir/ar ūkininkams. Esant pageidavimui, programoje gali dalyvauti visi (5–9 kl. moksleiviai, suaugusieji), norintys išmokti naudotis QR kodais (ne vien jų pritaikymu versle).

  Tikslas: supažindinti su nauja technologija – QR kodais (dvimačio brūkšninio kodo rūšimi), pastaruoju metu itin sparčiai plintančiais įvairiausiose informacijos pateikimo bei perdavimo srityse; parodyti, kuo QR kodų naudojimas gali būti naudingas plėtojant verslą; skatinti inovatyvumą ir kūrybiškumą, smalsumą, norą ir galimybes naudotis šiuolaikinėmis informacinėmis technologijomis.

Skaityti daugiau...